Ogłoszenie o przetargach
11.02.2016 r. - Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na "Przebudowę drogi gminnej nr 675903P Krzemionka - Stara Kakawa"
Godziesze Wielkie:
Przebudowa drogi gminnej nr 675903P Krzemionka - Stara Kakawa
Numer ogłoszenia: 31106 - 2016; data zamieszczenia: 11.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
|
zamówienia publicznego
|
|
zawarcia umowy ramowej
|
|
ustanowienia dynamicznego systemu
zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Godziesze
Wielkie , ul. 11 Listopada 10, 62-872 Godziesze Wielkie, woj. wielkopolskie,
tel. 062 7611089, faks 062 7611053.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: www.godzieszewielkie.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 675903P
Krzemionka - Stara Kakawa.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi gminnej nr 675903P
Krzemionka - Stara Kakawa na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową nr 5332P
w miejscowości Krzemionka do skrzyżowania z drogą powiatową nr 4632P w
miejscowości Stara Kakawa. Długość odcinka drogi 3,6928 km. Zakres robót obejmuje:
- budowę nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,50m, grubości 3 cm , z
obustronnymi poboczami o szerokości 0,80m. - wykonanie nowych chodników,
peronów dla pasażerów, wysp dzielących, przejść dla pieszych, - odwodnienie
drogi poprzez zachowanie istniejących spadków podłużnych i nadanie normatywnych
spadków poprzecznych do istniejących rowów w pasie drogowym, które należy
oczyścić z namułu. Na brakujących odcinkach wykonać nowe rowy. Zakres
zamówienia opisany został szczegółowo w formularzu przedmiaru robót,
zamieszczonym jako odrębny plik..
II.1.5)
V
|
przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających:
|
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówień uzupełniających
·
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o
których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamówienia uzupełniające będą mogły zostać udzielone jeżeli: 1) polegają na
powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe tj. robót
budowlanych, które zostały opisane w dokumentacji projektowej. 2) Zamówienia
uzupełniające są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. 3) Wartość
zamówień uzupełniających nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego.
4) Zostaną udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.52-5, 45.23.32.20-7,
45.23.32.22-1.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości: 10 000,00 zł (słownie:
dziesięć tysięcy złotych). 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku
następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach
ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 2) W
przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia,
gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i
winna zawierać następujące elementy: a) oznaczenie beneficjenta gwarancji
wierzyciela z tytułu poręczenia (Zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego
(Wykonawcy), oznaczenie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich
siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)
kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e)
zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze
pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego
ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy
stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. f) zobowiązanie
gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie,
nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy
Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej,
o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie
należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości
wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3) Wadium nie
może zawierać postanowień sprzecznych z SIWZ oraz przepisami prawnymi.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o O udzielenie zamówienia
publicznego może ubiegać się Wykonawca, który posiada wiedzę i doświadczenie,
tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - tym okresie, wykonał
minimum dwie roboty budowlane obejmujące budowę, przebudowę lub remont drogi o
nawierzchni asfaltowej o wartości każdej z robót co najmniej 950 tysięcy
złotych brutto.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o O udzielenie zamówienia
publicznego może ubiegać się Wykonawca, który dysponuje odpowiednim potencjałem
technicznym: 1. Układarka mas bitumicznych 1 szt. 2. Walec statyczny 1 szt. 3.
Walec wibracyjny 1 szt. 4. Koparka kołowa 1 szt. 5. Wibrator powierzchniowy 1
szt. 6. Samochodów samowyładowczy 15 Ton 1 szt.
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o O udzielenie zamówienia
publicznego może ubiegać się Wykonawca, który dysponuje osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia: Kierownik budowy - osoba posiadająca następujące
kwalifikacje: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności drogowej, - co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego (liczone od
dnia uzyskania uprawnień budowlanych).
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o O udzielenie zamówienia
publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek dotyczący jego
sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. posiada środki finansowe lub zdolność
kredytową w wysokości co najmniej 500 tysięcy złotych.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących
najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w
sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy
obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w
tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych
nienależycie
dwie roboty budowlane obejmujące budowę, przebudowę lub remont drogi o
nawierzchni asfaltowej o wartości każdej z robót co najmniej 950 tysięcy
złotych brutto;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń
technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu
wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi
zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów,
które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty
podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający,
że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4) Dokumenty
dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy
kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca ponadto
przedstawia: 1) formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do SIWZ) 2) kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar
robót Zamawiającego, zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych
w przedmiarze robót. Wykonawca zobowiązany jest do wyceny wszystkich pozycji z
przedmiaru robót, bez możliwości ich pomijania. Ceny jednostkowe winny być
ustalone wg kalkulacji własnej Wykonawcy i obejmować wszystkie koszty niezbędne
do wykonania robót. 3) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania
Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy
wykonywaniu zamówienia - w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach innych
podmiotów (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) lub
inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował zasobami innych
podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz, że
stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do
ich zasobów tj. zawierające następujące informacje: a) zakres dostępnych
Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób ich wykorzystania przez Wykonawcę
przy wykonywaniu zamówienia, c) charakter stosunku, jaki będzie łączył
Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy
wykonywaniu zamówienia. 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w
postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty
wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego
rejestru).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
·
1 - Cena - 90
·
2 - Okres gwarancji jakości - 10
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna, adres strony, na której będzie
prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany umowy mogą
dotyczyć: 1) zmniejszenia lub zwiększenia ilości robot budowlanych, pod
warunkiem, że zwiększenia robót nie wykraczają poza określenie przedmiotu
zamówienia zawartego w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej
wykonania i odbioru robot budowlanych, 2) przedłużenia terminu zakończenia
robót, w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, o których mowa w
art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) zmiany osób przy
pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące
się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, 4) zmiany podwykonawców, których
udział w realizacji przedmiotu umowy zaakceptował Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.godzieszewielkie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd
Gminy Godziesze Wielkie ul. 11 Listopada 10, 62-872 Godziesze Małe, pokój nr
6..
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.02.2016 godzina
10:00, miejsce: Urząd Gminy Godziesze Wielkie ul. 11 Listopada 10, 62-872
Godziesze Małe, pokój nr 5 - Sekretariat..
IV.4.5) Termin związania
ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje
się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
DOKUMENTY DO POBRANIA
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki do SIWZ
1) Dokumenty dot. przebudowy nawierzchni drogi
Przedmiar robót
Kosztorys ofertowy
Opis techniczny
Plan orientacyjny
Plan sytuacyjny nr 1 Plan sytuacyjny nr 2 Plan sytuacyjny nr 3
Plan sytuacyjny nr 4 Plan sytuacyjny nr 5
Przekroje normalne
Informacja BIOZ
Szczegółowe Specyfikacje Techniczne
2) Dokumenty dot. stałej organizacji ruchu
Przedmiar robót
Kosztorys ofertowy
Projekt stałej organizacji ruchu
Plan orientacyjny
Plan sytuacyjny nr 1 Plan sytuacyjny nr 2 Plan sytuacyjny nr 3
Plan sytuacyjny nr 4 Plan sytuacyjny nr 5 Plan sytuacyjny nr 6
Szczegółowe Specyfikacje Techniczne
Lista wiadomości