OŚ.6220.5.2012                                      Godziesze Wielkie, dnia 09 października 2012 roku

 

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.1227), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu z dnia 18 września 2012 roku znak ON.NS.72.3.59.2012 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z dnia 19 września 2012 znak WOO-II.4240.257.2012.NB

postanawiam

nie nakładać potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na rozbudowie warsztatu samochodowego na działce nr  ewid. 143, obręb Wola Droszewska, Gmina Godziesze Wielkie.

Inwestor: Dominik Knop

UZASADNIENIE

Inwestor Dominik Knop w dniu 30 sierpnia 2012 roku, zwrócił się do Wójta Gminy Godziesze Wielkie o wydanie decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach określających Środowiskowe Uwarunkowania dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie warsztatu samochodowego na działce nr  ewid. 143, obręb Wola Droszewska, Gmina Godziesze Wielkie.

Do wniosku dołączono kartę informacyjną przedsięwzięcia, mapy ewidencyjne obejmujące przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie.

Zawiadomieniem z dnia 05 września 2012 roku znak OŚ 6220.5.2012 Wójt Gminy Godziesze Wielkie zawiadomił strony postępowania administracyjnego o możliwości zapoznania się z aktami sprawy. Strony postępowania nie wniosły uwag.

Zgodnie z art. 64 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku. O udostępnianiu informacji o Środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz.1227 ze zm.) organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, stwierdza w drodze postanowienia obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby określa zakres raportu, po zasięgnięciu opinii właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.


W związku z powyższym, Wójt Gminy Godziesze Wielkie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby określenie zakresu raportu.


Pismem z dnia 18 września  2012r.  znak: ON-NS-72.3.59.2012 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kaliszu  wyraził opinię , że  dla w/w przedsięwzięcia nie jest wymagane sporządzenie raportu oddziaływania na środowisko. Również Regionalny  Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu postanowieniem  z dnia 19 września 2012r.  znak: WOO-II.4240.257.2012.NB nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Wójt Gminy Godziesze Wielkie po dokonaniu analizy  zgromadzonej dokumentacji, biorąc pod uwagę uwarunkowania określone  w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października  2008r. o udostępnianiu  informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz.1227 ze zm. )tj:  rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, które nie będzie powodować negatywnego oddziaływania na środowisko, ze względu na usytuowanie przedsięwzięcia, wielkość zajmowanego  terenu , zakres  robót związanych z jego  realizacją , prawdopodobieństwa oddziaływania,  czas trwania , zasięg oddziaływania  oraz odwracalność oddziaływania, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, emisję i uciążliwości związane z jego eksploatacją.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na rozbudowie istniejącego jednostanowiskowego warsztatu samochodów osobowych o część przewidzianą na dwa dodatkowe stanowiska naprawcze. Powierzchnia zabudowy istniejącego warsztatu wynosi ok. 65 m2, a po rozbudowie zwiększy się do około 158 m2 . obecnie na terenie inwestycji znajduje się budynek mieszkalny, budynki gospodarcze oraz istniejący budynek warsztatowy. W ramach świadczonych usług Inwestor przewiduje wymianę olejów samochodowych, filtrów olejowych, klocków hamulcowych, akumulatorów i płynów chłodniczych. Ilość napraw wynosić będzie od 1-3 aut w ciągu dnia. W budynku w wydzielonej części, zaprojektowano pomieszczenia socjalno - sanitarne oraz biuro. Wszelkie prace związane z serwisowaniem pojazdów odbywać się będą w godzinach od 8 do 19. W warsztacie nie będą wykonywane naprawy związane z blacharstwem, lakierowaniem, spawaniem czy demontażem aut. Warsztat czynny będzie przez 6 dni w tygodniu. Inwestor przewiduje zatrudnienie trzech pracowników.

Sąsiedztwo planowanego przedsięwzięcia stanowią użytki rolne oraz zabudowa mieszkaniowa. W karcie wykazano, że wszelkie prace naprawcze wykonywane będą wyłącznie w porze dziennej wewnątrz pomieszczenia warsztatowego przy zamkniętych drzwiach. Uwzględniając powyższe oraz skalę planowanego przedsięwzięcia stwierdzono, że na etapie jego eksploatacji nie przewiduje się znaczącego wzrostu poziomu hałasu w środowisku, a co się z tym wiąże przekroczenia akustycznych standardów jakości środowiska na terenach objętych ochroną akustyczną. Ponadto, nie przewiduje się znaczącego wpływu eksploatacji przedsięwzięcia na stan powietrza w rejonie zainwestowania.

Sposób zaopatrzenia inwestycji w wodę nie zmieni się, jak dotychczas będzie ona pobierana ze studni zlokalizowanej na terenie działki. Ścieki bytowe odprowadzane będą do zbiornika bezodpływowego, a następnie wywożone do oczyszczalni ścieków. Wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą powierzchniowo do ziemi. Wody z mycia posadzek po podczyszczeniu przez separator substancji ropopochodnych gromadzone będą w zbiorniku bezodpływowym. Odpady magazynowane będą selektywnie, w wyznaczonym miejscu, a następnie przekazywane do odzysku lub unieszkodliwienia firmom posiadającym stosowne zezwolenia.  

W związku z zapisami art. 63 ust 1 pkt 2 lit. a, c i d ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko , planowane rozwiązania mające na celu ochronę środowiska oraz lokalizacja przedsięwzięcia stwierdzono, że nie będzie ono negatywnie wpływać na obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary leśne oraz obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.


W związku z zapisami art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c i e ww. ustawy stwierdzono, że eksploatacja przedsięwzięcia nie wiąże się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych i ryzykiem wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii.

Uwzględniając zapisy art. 63 ust.1 pkt 1 lit b ww. ustawy stwierdzono, iż w związku ze skalą i charakterem inwestycji w fazie eksploatacji przedsięwzięcia nie będzie dochodzić do kumulowania się oddziaływań planowanego przedsięwzięcia i innych przedsięwzięć.

W odniesieniu do art. 63ust. 1 pkt 2 lit. e ww. ustawy, stwierdzono także, że planowana inwestycja zlokalizowana jest na obszarze chronionego krajobrazu „Dolina rzeki Prosny", dla którego nie ma obecnie obowiązujących zakazów. W odległości około 14 km od planowanego przedsięwzięcia zlokalizowany jest obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Dolina Swędrni PLH300034

Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego zasięg oddziaływania , nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko.

Biorąc pod uwagę lokalizację inwestycji na terenie przekształconym antropogenicznie, w sąsiedztwie istniejących zabudowań, a także uwzględniając niewielką skalę inwestycji oraz brak konieczności wycinki drzew i krzewów nie przewiduje się negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze, w tym na obszary chronione a w szczególności na gatunki, siedliska przyrodnicze lub siedliska gatunków roślin i zwierząt , dla których ochrony został wyznaczony obszar Natura 2000, ani pogorszenia integralności obszaru Natura 2000 lub jego powiązania z innymi obszarami.


Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.

Pouczenie:

Na niniejsze postanowienie, stronom nie służy zażalenie.

Copyright Godziesze Wielkie © 2021. Wykonanie: JTC Software