Godziesze Wielkie: ODBIÓR i ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW
KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY GODZIESZE
WIELKIE
Numer ogłoszenia: 84351 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Godziesze Wielkie , ul. 11 Listopada 10, 62-872 Godziesze Wielkie, woj. wielkopolskie, tel. 062 7611089, faks 062 7611053.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.godzieszewielkie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIÓR i ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY GODZIESZE WIELKIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Okres obowiązywania umowy od
1.07.2013 r. do 30.06.2014 r. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie i
zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
w Gminie Godziesze Wielkie, z podziałem na następujące frakcje: a) zmieszane
odpady komunalne, b) tworzywa sztuczne, metale, papier i tektura c) szkło i
opakowania ze szkła, d) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone, e)
odpady wielkogabarytowe , opony i odpady problematyczne, w tym odpady
budowlane, remontowe w ilości do 100 kg jednorazowo 2) zapewnienie pojemników i
worków przeznaczonych do selektywnej zbiorki i gromadzenia odpadów, 3)
zapewnienie pojemników przeznaczonych na niesegregowane zmieszane odpady
komunalne, 4) utrzymanie pojemników w odpowiedni stanie technicznym i
sanitarnym. Na terenie zabudowy obowiązywać będzie system mieszany zbiorki
odpadów komunalnych poprzez pojemniki i worki. 1) Zmieszane odpady komunalne
Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach, które dostarcza
Wykonawca. Załadunek pojemnika ustawionego w miejscu wyodrębnionym, dostępnym
dla pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady, bez konieczności
otwierania wejścia na teren nieruchomości lub, gdy takiej możliwości nie ma,
wystawionego w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem przed wejście na teren
nieruchomości. Szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową Gmina
dostarczy 15 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji umowy. Dla prawidłowej
wyceny zamówienia, odnośnie opracowania trasy przejazdu pojazdów odbierających
odpady, przedsiębiorca powinien dokonać wizji w terenie. Częstotliwość odbioru
- od października do lutego włącznie 1 raz w miesiącu od marca do września 1
raz na 2 tygodnie, w godzinach 7.00 20.00. 2) Selektywnie zbierane odpady
komunalne. Na terenie zabudowy selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie
odbywać się w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków
polietylenowych PE HD o pojemności 120 l oznaczone odpowiednimi kolorami w
stosunku do każdego rodzaju odpadu zbieranego selektywnie z przeznaczeniem na:
tworzywa sztuczne, metale, papier i tekturę- kolor żółty; szkło i opakowania ze
szkła - kolor zielony; odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone -
kolor brązowy z opisem określającym rodzaj gromadzonego odpadu. Wykonawca jest
zobowiązany do przygotowania i dystrybucji identyfikatorów samoprzylepnych
służących do ustalenia przekazującego odpady właściciela nieruchomości
.Identyfikatory powinny zostać wykonane w odpowiedniej ilości i przekazane
właścicielom nieruchomości wraz z harmonogramem odbioru wyżej wymienionych
odpadów komunalnych wzór zatwierdza zamawiający. Worki przeznaczone do
selektywnej zbiórki na terenie Gminy Godziesze Wielkie winny być opatrzone logo
Gminy Godziesze Wielkie zawierające adres i dane kontaktowe Gminy Godziesze
Wielkie. Worki dostarcza Wykonawca w zależności od potrzeb mieszkańców. Przy
jednorazowym odbiorze worków na odpady segregowane z każdego punktu odbioru w
zabudowie jednorodzinnej Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do
pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju. Częstotliwość odbioru
zgromadzonego tworzywa sztucznego, metali, papieru i tektury oraz szkła a także
odpadów ulegających biodegradacji w tym zielonych - raz na miesiąc. 3) Odpady
wielkogabarytowe i , opony i odpady problematyczne w tym odpady budowlane i
rozbiórkowe powyżej 100 kg jednorazowo Odbiór odpadów wielkogabarytowych , opon
i odpadów problematycznych będzie odbywać się, poprzez odbieranie wystawionych
odpadów przez właścicieli, z terenu swoich posesji. Właściciel znając termin
odbioru ustalony w harmonogramie, o potrzebie odbioru w/w odpadów dokonuje
zgłoszenia Wykonawcy najpóźniej 2 dni przed planowanym terminem odbioru.
Częstotliwość odbioru - 2 razy w okresie roku 4) Odpady budowlane i rozbiórkowe
powyżej 100 kg jednorazowo nie są przedmiotem zamówienia . Wykaz miejsc
gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej, sporządzony na
podstawie bazy meldunkowej na dzień 30.04.2013r. Nazwa miejscowości Liczba
miejsc gromadzenia odpadów Liczba posesji zabudowanych Liczba mieszańców Bałdoń
53 234 Biała 65 271 Borek 183 715 Godziesze Małe 182 799 Godziesze Wielkie 199
718 Godzieszki 24 109 Józefów 54 282 Kakawa - Kolonia 55 249 Kąpie 25 111
Końska Wieś 43 193 Krzemionka 31 139 Nowa Kakawa 46 213 Rafałów 33 160 Saczyn
122 552 Skrzatki 53 271 Stara Kakawa 80 260 Stobno 87 286 Stobno Siódme 66 280
Takomyśle 25 95 Wola Droszewska 157 691 Wolica 320 1270 Zadowice 71 357
Zajączki Bankowe 33 175 Zydów 115 504 2122 9054 W trakcie trwania umowy
przewiduje się wzrost gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 2,0%
rocznie. Szacowana ilość odpadów komunalnych powstających na terenie gminy
Godziesze Wielkie, które należy odebrać z nieruchomości zamieszkałych:
niesegregowane zmieszane odpady komunalne - 1200 Mg/rok selektywnie zbierane
odpady komunalne - 100 Mg/rok odpady wielkogabarytowe , opony i odpady
problematyczne w tym odpady budowlane i rozbiórkowe do 100 kg jednorazowo) - 50
Mg/rok odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone - 20 Mg/rok
Przedstawione prognozy ilości odpadów komunalnych są szacunkowe i mogą ulec
zmianie stosownie do rzeczywistej ilości odpadów wytworzonych przez
mieszkańców. Zamawiający przewiduje, iż maksymalny wzrost ilości odpadów w
okresie świadczonej usługi wyniesie 2,0%rocznie z tyt. Wzrostu liczby ludności
na terenie gminy. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych: Szacunkowe
zapotrzebowanie na pojemniki i worki do zbiorki odpadów komunalnych z terenu
gminy Godziesze Wielkie w trakcie trwania umowy wynosi: 1) do zmieszanych
odpadów komunalnych Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć się w wystarczającą
liczbę pojemników i dostarczyć je właścicielom nieruchomości zamieszkałym:
pojemniki: 80 l w ilości 510 szt., 120 l w ilości 948 szt., 240 l w ilości 664
szt., 2) do selektywnej zbiórki odpadów: worki z folii PE-HD o pojemności 120
l, grubości folii zapewniającej wytrzymałość worka, koloru żółtego, koloru
zielonego, koloru brązowego, z opisem określającym rodzaj gromadzonego odpadu oraz
logo i adres Gminy. Szacuje się, że liczba worków potrzebnych do dostarczenia w
trakcie trwania umowy wyniesie - 70 000 szt. W związku z przewidywanym wzrostem
liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 2% należy uwzględnić
zwiększone zapotrzebowanie na pojemniki i worki o 2%. 4. OBOWIĄZKI WYKONAWCY
PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1) Gmina Godziesze Wielkie
na 15 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia dostarczy Wykonawcy wykaz
adresów nieruchomości objętych umową na odbiór odpadów komunalnych . 2)
Wykonawca sporządza harmonogram odbioru odpadów na cały okres trwania umowy po
uprzednim zaakceptowaniu przez Gminę. 3) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia
miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki oraz w niezbędne worki przed
pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym.
Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu
potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i
podpisem właściciela, bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności
spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on
Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód
mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów
takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie
uznać w szczególności, co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela
nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach, co najmniej 3 dniowych w godzinach
7.00 - 20.00. 4) Na bieżąco należy aktualizować dane o miejscach gromadzenia
odpadów komunalnych. 5) Przedsiębiorca będzie sporządzał miesięczne raporty z
ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych, a także wydanych lub
odebranych pojemnikach i workach, w terminie 21 dni od zakończenia danego
miesiąca. 6) W uzasadnionych przypadkach zgłoszonych przez właściciela
nieruchomości dopuszcza się wymiany pojemników na większy lub mniejszy. 7) W
trakcie trwania umowy wyposażenie nowych miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne
pojemniki i worki następuje w terminie 3 dni od zgłoszenia. 8) Utrzymanie w
należytym stanie technicznym, sanitarnym pojemników, pojemniki powinny być
okresowo dezynfekowane i myte - co najmniej dwa razy w roku. 9) Wykonawca
będzie przekazywał na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie na
wymianę: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji z odpadami
segregowanymi pozostawia nowy worek pusty. 10) Wykonawca odbierający odpady
komunalne powiadamia Gminę o przypadkach niedopełnienia przez właściciela
nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
a odpady przyjmuje, jako zmieszane odpady komunalne. 11) Wszystkie odpady
zmieszane zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Godziesze Wielkie
Wykonawca zobowiązany jest w całości dostarczyć do Zakład Unieszkodliwiania
Odpadów Komunalnych ORLI STAW, Orli Staw 2, 62-834 Ceków Wykonawca nie może:
mieszać odpadów zebranych selektywnie ze zmieszanymi odpadami komunalnymi,
łączyć w jednej partii transportowej odpadów wytworzonych na terenie innych
gmin, łączyć w jednej partii transportowej odpadów wytworzonych na terenie
Gminy Godziesze Wielkie lecz pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i
niezamieszkałych, na terenie których powstają odpady komunalne. łączyć w jednej
partii transportowej odpadów komunalnych z podobnymi odpadami przemysłowymi lub
pochodzącymi z działalności gospodarczej, deklarować miejsce pochodzenia
odpadów niezgodne z rzeczywistym stanem rzeczy. 12) Wszystkie pojazdy wykorzystywane
do realizacji odbioru odpadów komunalnych mają być wyposażone w urządzenia
monitorujące aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów, rejestrowanie i
zapisywanie danych. 13) Do obowiązków Wykonawcy należy wyposażanie Gminy
Godziesze Wielkie na czas trwania umowy w oprogramowanie zainstalowane na
komputerze będącym własnością gminy, umożliwiające kontrolę pracy pojazdów
wykorzystywanych do usługi odbioru odpadów komunalnych i przeszkolenie
pracownika gminy z funkcjonowania oprogramowania. 14) Gmina Godziesze Wielkie
odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania
poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca sporządza harmonogramy
odbioru, które Gmina Godziesze Wielkie będzie akceptować. 15) Realizacja
reklamacji (np. nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) w
przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail od
Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faks nr
(062) 7611056 lub e-mail:
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego do wysokości 20% zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.00.00-5, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 3 do formularza oferty - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- . Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnych do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego potencjału technicznego, którego opis sposobu spełnienia został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający żąda: Dysponowania przez Wykonawcę specjalistycznym sprzętem w tym, co najmniej 2 pojazdów specjalistycznych - bezpylnych, przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, minimum 2 pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz minimum 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 3 do formularza oferty - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki wykonawca spełnił.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik Nr 3 do formularza oferty - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki wykonawca spełnił.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.godzieszewielkie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Godziesze Wielkie, ul. 11Listopada 10, 62-872 Godziesze Wielkie
pokój nr 12.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 08:00, miejsce: Urzędu Gminy Godziesze Wielkie, ul. 11 Listopada nr 10, 62-872 Godziesze Małe, pok .nr 5, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
DOKUMENTY DO POBRANIA:
1.Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia